Десятки студентів з південної частини штату Флорида в Сполучених Штатах провели перші тижні своїх літніх канікул займаючись досить незвичною справою. Всіма силами своїх душ вони віддалися вивченню та обговоренню питань перетворення суспільства. Вони міркували про свою роль на індивідуальному і колективному рівні в побудові мирної та справедливої глобальної цивілізації.

У найближчі шість місяців такі групи повинні зібратися в багатьох регіонах світу. Тисячі студентів університетів з Північної, Центральної та Південної Америки, Європи, Азії, Африки і Австралії поринуть в настільки ж інтенсивне навчальне середовище. У них не буде для цього ніяких традиційних стимулів - їм за це не поставлять оцінок, вони не отримають ні сертифікатів, ні дипломів, і їх старанність не будуть оцінювати роботодавці, що сидять в задніх рядах.

«Ми багато говоримо про те, що молодь має здатність і бажання змінити світ. Але саме тут, як мені здається, в цьому просторі ви дійсно отримуєте уявлення про те, на що вони здатні, які ідеали всередині них закликають їх перетворювати світ. Ви бачите проблиск того, яким чином молодь, якщо їй дати можливість брати участь в освітній програмі, що допомагає їм в інтелектуальному і духовному зростанні і розвиваючої їх здатності брати участь в перетворенні суспільства, може стати таким могутнім джерелом змін», - пояснює Араш Фазлі ​​(Arash Fazli), який багато років працював з цією програмою в Азії.

«Для мене особисто, - продовжує доктор Фазлі, - коли я бачу щирість деяких з учасників, те, як вони реагують на концепції, що розкриваються в матеріалах курсу, наскільки вони зачаровані цими ідеями і благородними ідеалами, про які йдеться в матеріалах, - все це допомагає розвіяти цинічне ставлення, якому, на жаль, вчить молодих людей сучасне суспільство.

Ця програма пропонується Інститутом досліджень в сфері глобального процвітання (ISGP). Заснований в 1999 році, ISGP виступає як некомерційна дослідницька та освітня організація, натхненна принципами Вчення бахаї. Одна з цілей ISGP - спільно досліджувати взаємодоповнюючі ролі, які наука та релігія, як дві системи знань і практики, що еволюціонують, можуть відігравати в розвитку цивілізації. В рамках зусиль по зрощуванню у людей талантів і створенню просторів для вивчення питань покращення суспільства ISGP пропонує послідовні курси протягом чотирьох щорічних семінарів.

Трохи більше десяти років тому 30 людей взяли участь в першому такому семінарі ISGP для студентів-випускників, який проходив в Куала-Лумпурі, Малайзія. З тих пір програма охопила понад 5 тис. студентів зі 103 країн.

Мета цих семінарів - допомогти учасникам побачити, що їх університетська освіта є невід'ємною частиною їх зусиль по сприянню трансформації суспільства. Семінари спрямовані на те, щоб зміцнити в них прагнення до більш справедливого і єдиного світу, надавши їм можливість замислитися про характер необхідних глибоких змін - про те, що для цього потрібно і як ці зміни можуть відбутися.

«Багато студентів приходять на семінари, розуміючи, що молодь відіграє дуже важливу роль в процесах соціальних перетворень, - пояснює Талія Мелік (Talia Melic), співробітник координаційної групи ISGP у Франції. - Вони хочуть, щоб їхнє життя було сповнене служінням, і щоб у всіх аспектах свого життя вони могли робити внесок в розвиток людства. Вони приходять сюди з деякими практичними питаннями, які служать для них джерелом мотивації до самоосвіти, наприклад: «Як я можу застосувати знання, отримані під час навчання і майбутньої професійної діяльності, на благо людства?»»

«Студенти ставлять дуже серйозні і глибокі питання про своє майбутнє і про те, як приймати такі рішення з урахуванням всіх факторів, - каже пані Мелік. - Одна річ, яку я чула від учасників і яка дійсно цікавить їх, це розуміння того, що університетський простір має внутрішню цінність - це місце, де вони вже можуть служити суспільству і зміцнювати свій потенціал для цього. Це відбувається завдяки знанням, які вони набувають, або через можливості, які відкриваються для них в плані спілкування зі своїми однолітками і професорами, або шляхом вивчення того, як принципи бахаї застосовуються в їхній професійній діяльності».

«Семінари допомагають їм вивчати релігію не тільки з точки зору їх особистого життя, але також і відносно того, як вона пов'язана з побудовою цивілізації. Вони досліджують зв'язок духовних принципів з проблемами, що стоять перед людством, - наприклад, зміною клімату, расизмом та економічною нерівністю, - продовжує вона. - Тут студентам також допомагають мислити більш масштабно, піднятися вище поверхневих або спрощених концепцій щодо змін у суспільстві. У той же час, семінари мають на меті те, щоб утримати учасників від цинізму, який поселяється в їх душах, коли молоді люди закінчують вуз і починають працювати. Цей цинізм виникає в наслідок розчарування і сумнівів щодо того, чи можуть їх власні зусилля змінити ситуацію в цілому, - чи може світ дійсно змінитися на краще».

Матеріали, що вивчаються на семінарах протягом чотирьох років, допомагають їм розглядати свою освіту як щось більше, ніж просто шлях до роботи або як засіб для просування своєї кар'єри. Вони допомагають студентам зрозуміти, що сфери їх власних інтересів можуть виявитися дуже цінними факторами для їх здатності допомагати руху суспільства в позитивному напрямку, - до згуртованості, справедливості та реалізації єдності людства.

«Вони досліджують зв'язок духовних принципів з проблемами, що стоять перед людством, - наприклад, зміною клімату, расизмом та економічною нерівністю».

- Талія Мелік (Talia Melic)

Протягом чотирьох років студенти вивчають ряд предметів, таких, як взаємозв'язок між наукою та релігією, де вони розглядають важливість розвитку наукового підходу. Вони вчаться аналізувати соціальні сили і розуміти, як вони можуть найбільш ефективно спрямовувати свою енергію на благо суспільства. Крім того, у них також є можливість зрозуміти, яким чином духовні та матеріальні аспекти життя зміцнюють одне одного, особливо на цьому важливому етапі їхнього життя, коли вони вибирають свою професію і визначають свій майбутній життєвий шлях.

«Студенти вузів повинні орієнтуватися на дуже складні завдання протягом своїх студентських років. Їх бомбардують величезною кількістю ідей про те, в чому полягає сенс життя, що таке успіх, що таке щастя, що таке хороше життя і наскільки важливо, щоб вони боролися за досягнення всього цього у своєму житті, - говорить Аарон Йейтс (Aaron Yates), співробітник координаційної групи семінарів в Північній Америці.

П-н Йейтс піднімає питання про те, що сучасна освіта часто не дає студентам зрозуміти складність суспільства: «Багато освітніх програм аж ніяк не допомагають студентам поглянути на суспільство, як на щось більше, ніж просто збори людей. Навіть ідея громадських інститутів рідко досліджується хоч скільки-небудь серйозно. Тобто, не приділяється ніякої уваги тому, що таке інститути суспільства, або тому, як вони на практиці структурують наше суспільство. Це обмежує нашу здатність міркувати про поліпшення світу за межами нашого особистого рівня».

«Мені здається, багато учасників цих семінарів ходять на них тому, що вони виявляють в Одкровенні Бахаулли бачення кращого світу, і семінари дають їм можливість зустрітися з однодумцями, з тими, хто стикається з аналогічними проблемами, хто знаходиться на схожій стадії в своєму житті, - пояснює пан Йейтс. - Насправді, це дійсно важливий момент в їх житті, коли вони приймають рішення про своє майбутнє і про той напрямок, в якому вони збираються рухатися далі. А семінари - це можливість для них дуже ретельно і глибоко подумати про те, як вони можуть застосувати бачення, що міститься в Писаннях Бахаулли, до практичних питань свого життя, щоб сприяти поліпшенню світу, в якому нам всім доводиться жити. Простір, який ці семінари пропонують молодим людям для вивчення таких питань, нелегко знайти де-небудь ще», - каже він.

Ліннет Сіфуна (Linnet Sifuna), яка координує семінари в Кенії, розмірковує про зростання цієї програми за останні кілька років: «У перший рік семінарів у нас була невелика група, яку ми зібрали за допомогою різних інформаційно-рекламних заходів. Але після цього першого року молодь, яка брала участь в них, повернулася до себе додому і поділилася інформацією зі своїми знайомими, тому в наступному році у нас вже було куди більше учасників, - значно більше, ніж в перший рік».

«Спочатку ми думали, можливо це просто прагнення молоді поспілкуватися, але пізніше ми зрозуміли, що вони дійсно дуже багато чому вчаться на цих семінарах. Це допомагає їм по-новому поглянути на свою університетську освіту, надихає їх вчитися і бути корисними своєму суспільству, - продовжує пані Сіфуна. - Множення числа цих семінарів за останнє десятиліття - вельми надихаюча історія. В основі його лежить переконаність в тому, що молоді люди грають основну роль в перетворенні суспільства і в просуванні світової цивілізації що вічно розвивається».

Джерело - news.bahai.ru