Група Радників з Африки нещодавно обговорила роботу декількох організацій, натхнених принципами бахаї, в галузі освіти. Першу частину розповіді про цю подію читайте тут.

Всесвітній центр Бахаї - Старші посадові особи Віри бахаї, члени Континентальних колегій Радників, зустрілися на конференції у Всесвітньому центрі бахаї після XII Міжнародного З'їзду бахаї, щоб поміркувати про найважливіші події в громадах бахаї по всьому світу.Під час своєї недавньої конференції Радники обговорювали в групах різні теми, і Всесвітня служба новин бахаї записала ці бесіди для серії подкастів, присвячених розвитку громад, духовним перетворенням і соціальним змінам.

У цьому епізоді Алан П'єр Джоулде, Клімент Тіррелл Фейзуре, Маіна Мкандавір і Джудікель Моколо - члени Континентальної колегії радників в Африці - обговорюють деякі проекти бахаї в галузі освіти. Їх бесіда спирається на досвід декількох пов'язаних з освітою організацій, що надихаються принципами бахаї, і підкреслює деякі принципи, взяті з вчення Бахаулли, які характеризують їх підхід до розвитку.

«По суті, ми виходимо з того, що кожна людина може допомогти власному перетворенню і зробити внесок в перетворення суспільства, - пояснює пан Джоулде, який допомагає роботі Фонду боротьби зі стихійними лихами в Камеруні (Emergence Foundation). - І кожен народ, кожна громада має всі можливості для того, щоб розвиватися. Тому роль нашої освітньої програми полягає в тому, щоб допомогти людям краще усвідомити потенціал, даний їм Богом, і зрозуміти, як вони можуть використовувати цей потенціал на благо суспільства».

Пан Фейзуре, який працює з Фондом Ахдіе (Ahdieh Foundation), організацією, натхненною принципами бахаї і просуває громадські школи в Центральноафриканській Республіці, додає: «Наш підхід до розвитку складається, перш за все, в зміцненні здатності місцевого населення самостійно брати на себе відповідальність за виховання своїх дітей».

«Наш підхід - працювати в основному з людьми на місцях. Ми розмовляємо з місцевим населенням про інтелектуальну освіту, про духовне та моральне виховання. Потім місцева громада сама вирішує створити власну школу, і наша роль, в основному, полягає в тому, щоб допомогти їм розвивати свій потенціал, готуючи вчителів і супроводжуючий процес освіти, який впроваджується в цьому місці», - продовжує він.

Пані Мкандавір працює з аналогічною ініціативою, фондом «Бамбіно» в Малаві (Bambino Foundation). Вона так розповідає про цей досвід:

«Організовуючи громадські школи, спільнота бере на себе відповідальність за освіту, яку отримують їх діти. Вчителі - вихідці з середовища місцевих жителів, і вони дуже віддані справі. Люди можуть спостерігати, як змінюються їхні діти, оскільки тепер у батьків і вчителів є єдина мета - забезпечити дітям хорошу освіту. Таким чином, ми виявляємо, що у батьків з'являється сильна мотивація, і вони приділяють багато уваги тому, щоб діти вчилися. У більшості випадків ці школи управляються самим місцевим співтовариством. Сім'ї платять небагато, тільки щоб підтримати вчителя. І вчителі не отримують велику зарплату. Вони вчать, тому що хочуть послужити своїм землякам, своєму селу, хочуть побачити зміни на краще».

Організації, що підтримують громадські школи, займаються в основному підготовкою вчителів і підвищенням якості освіти в міру розширення школи. Їх досвід показує, що передчасне введення зовнішніх фінансів в систему може створити проблеми. Це створює ризик залежності від зовнішньої підтримки, або втрати єдності серед місцевих жителів. Навчальні заклади з'являються там, де в житті людей вкорінюється відчуття святості та служіння; в цих місцях ми також бачимо підвищене усвідомлення колективної відповідальності за розвиток своєї спільноти.

Пан Моколо, який також працює з Фондом Ахдіе в Центральноафриканській Республіці, пояснює, що досвід бахаї в плані створення громадських шкіл виявився корисним уряду в його зусиллях з розбудови освіти в країні: «Це дозволило уряду побачити можливий спосіб подолання проблеми з фінансами, який сильно ускладнював підтримку вчителів у громадських школах. Ми запропонували підхід, орієнтований на підвищення свідомості і зміні менталітету батьків, щоб вони самі могли взяти на себе відповідальність за підтримку вчителів, які виховують їхніх дітей».

Джерело - news.bahai.org