У 1950-х роках Віра бахаї прийшла на Ментавай, групу з 70 островів біля узбережжя Індонезії. Багато населених пунктів на Ментавай стали жити згідно з принципами Вчення Бахаулли, сповідуючи благородство людської природи, єдність людства і важливість освіти для вивільнення величезних можливостей, прихованих в розумі та душі людини.

У наступні роки на перший план вийшло забезпечення доступу до освіти. У селах на всіх островах були створені школи, відкриті для всіх дітей. У 1963 році на першому Всесвітньому конгресі бахаї в Лондоні молодий хлопець з островів Ментавай виступив перед більш ніж шеститисячною аудиторією, де зібралися люди з більш ніж 40 країн світу. Цей молодий чоловік, який брав участь в освітніх програмах, що проводяться громадою бахаї, розповів про події у себе на батьківщині.

Наступні десятиліття принесли безліч проблем індонезійським бахаї, поки, нарешті, в 2014 році Віра не була визнана Міністерством релігії як незалежна релігія. Однак протягом усього цього часу громада бахаї Індонезії все одно поступово просувала освіту на островах.

В ознаменування двохсотріччя від дня народження Бахаулли громада бахаї Індонезії, разом з однією організацією на островах Ментавай, натхненною принципами бахаї, організувала конференцію, присвячену ролі духовної освіти в побудові мирних і процвітаючих співтовариств. Цей захід відбувся в Туапейджаті 16 квітня.

Неурядова організація під назвою «Фонд єдності в різноманітті» [Yayasan Bhinneka Tunggal Ika (YBTI) індонезійською мовою] сприяє створенню шкіл у віддалених громадах, які належать місцевим жителям і управляються ними самостійно. Багато з цих шкіл, розташованих у віддалених селах на островах Ментавай, забезпечують професійну підготовку вчителів.

«Якщо ми подивимося навколо, то побачимо багато економічних, політичних і соціальних конфліктів, - сказав пан Никанор Сагурук, заступник голови місцевого парламенту, під час свого вступного слова, яким він відкрив семінар. - Але сьогодні ми дуже вдячні YBTI за можливість обговорити на цьому семінарі, як єдність, терпимість і згуртованість, - ключові фактори процвітаючої нації, - можуть бути досягнуті за допомогою освіти».

У конференції взяли участь ряд урядовців, в тому числі д-р Мухаррам Марзукі, керівник Центру досліджень і розвитку Міністерства релігії Індонезії. Вчителі з п'яти шкіл, створених YBTI, також брали участь у заході і виконували традиційний танець Ментавай під час церемонії відкриття.

У своєму виступі на конференції представник Голови району островів Ментавай, пані Семінар Сірітойтет, нагадала про нестачу шкіл для дітей Ментавай в минулому і про багаторічні зусилля громади бахаї, у співпраці з іншими організаціями, заради покращення освітньої ситуації.

Пастор Пануліс Сагунтунг в своїй вітальній промові також згадав історію цих зусиль. Він поділився своїми дитячими спогадами про відвідування школи у віддаленому селі Ментавай в 1960-х роках. Цією школою завідували два вчителі, один християнин, а інший - бахаї. Вчителі, пояснив він, працювали разом і проводили заняття в сільській церкві, так як ніякої шкільної будівлі не було.

«... сьогодні ми дуже вдячні YBTI за можливість обговорити на цьому семінарі, як єдність, терпимість і згуртованість, - ключові фактори процвітаючої нації, - можуть бути досягнуті за допомогою освіти».
- Никанор Сагурук

Один з членів правління YBTI, д-р Манучер Тахмасебіан, пояснив у своїй презентації, як саме принципи Вчення Бахаулли формують підхід організації до утворення і побудови єдності. За його словами, найголовніше з цих принципів - важливість духовної освіти, оскільки вона заохочує розвиток якостей, необхідних для побудови світу і для соціальної гармонії. Мета такого утворення не в релігійному навчанні і не в тому, щоб учні прийняли певну віру. Швидше, YBTI прагне допомогти молодим людям з різних верств суспільства навчитися сприяти єдності в різноманітності і прогресу свого суспільства.

Зусилля YBTI - частина більш широких зусиль, хоча ці зусилля бахаї ще тільки формуються на островах Ментавай, мета яких - зробити свій внесок у сферу освіти. Бахаї продовжують розширювати і зміцнювати освітній процес, який допомагає людям розкрити свої таланти і почати служити своїм громадам, - наприклад, пропонуючи можливості для морального і духовного виховання дітей та молоді.

Тим часом, школи YBTI намагаються підвищити ефективність своєї роботи, зміцнюючи якість академічного і морального виховання, пояснив д-р Тахмасебіан. Вони також вчяться тому, як виховувати в громаді відчуття, що це саме їх школа. Цьому допомагають регулярні візити вчителів до батьків, під час яких обговорюються успіхи їхніх дітей. Школи прагнуть також надати батькам можливість вчитися і обговорювати концепції, пов'язані з освітою, щоб підтримати роботу, виконану в класі, і для розвитку інтелектуальних і духовних можливостей наступного покоління.

Джерело - www.news.bahai.org